Passersystem och porttelefon

Samtliga ytterdörrar och innerdörrar i fastigheter är försedda med ett passersystem från Aptus. Med din personliga tagg så kommer du in i entrédörren och i samtliga utrymmen i fastigheten som barnvagnsrum och vindsförråd. Hur passersystemet fungerar finns det information om i leverantörens anvisningar.

I din lägenhet finns ingen svarsapparater utan porttelefonen ringer upp till din mobiltelefon. När du svarar i telefonen kan du prata med gästerna vid entrén och släppa in dem. 

För att lägga till, ändra eller ta bort namn och nummer i porttelefonen gör du en serviceanmälan. Ange ditt lägenhetsnummer samt din ändring.

För att föreningens huvudnyckel ska kunna öppna ditt lås måste du godkänna att vi går in i din lägenhet genom att ställa ditt lås i ”serviceläge”. Detta kan vara nödvändigt vid t.ex. ventilationskontroll och reparationer. Så här gör man: Lås dörren och vrid nyckeln till läge ”klockan 10” innan du drar ut nyckeln. Dubbelkolla att nyckelhålet är vridet till ”klockan 10” när du lämnar lägenheten.

 

 

Dokument